Zakończenie Roku Szkolnego
- Szczegóły
Zakończenie Roku Szkolnego
23 czerwca 2023
8.00 - klasy V - VII
9.00 - klasy I - IV
10.30 - oddział "0"
12.00 - klasy VIII
nowy e-dziennik
- Szczegóły
Szanowni Państwo !!!
Od września obowiązującym dziennikiem będzie Vulcan - Uonet+.
W nowym dzienniku logujemy się za pomocą adresu email i swojego hasła.
Nie otrzymują Państwo loginu i tymczasowego hasła!
Aby korzystać z dziennika elektronicznego Vulcan - Uonet+ należy wykonać następujące czynności:
- wchodzimy na stronę SP4 (http://www.sp4chelmno.edu.pl/) gdzie znajduje się odnośnik do dziennika (po prawej stronie) lub bezpośrednio na stronę https://uonetplus.vulcan.net.pl/chelmno
- wybieramy Zaloguj się
- wybieramy opcję “Przywróć dostęp”,
- w polu E-mail wpisujemy podany wychowawcom adres e-mail
- na wskazany szkole adres e-mail przyjdzie mail z linkiem do zmiany hasła, link trzeba kliknąć i samodzielnie ustawić hasło
- wchodzimy ponownie na stronę https://uonetplus.vulcan.net.pl/chelmno
- wpisujemy adres e-mail podany szkole i samodzielnie ustalone hasło.
- w przypadku problemów z logowaniem proszę o kontakt
Nowy e-dziennik już funkcjonuje, ale w tej chwili służy jedynie celom szkoleniowym dla nauczycieli. Jeśli znajdują się tam oceny, proszę nie traktować ich na serio - jako obecne oceny Państwa dziecka.
Librus będzie dział do 6 lipca. Od tego dnia kontakt ze szkołą tylko poprzez nowy dziennik Vulcan lub telefonicznie.
W przypadku zmiany adresu email należy zgłosić to wychowawcy klasy.
Zapraszamy na Drzwi Otwarte Czwórki
- Szczegóły
Psycholog Szkolny
- Szczegóły
Godziny pracy psychologa szkolnego:
czwartek - 8.00 - 16.00
piątek - 8.00 - 12.00
- Anna Byner
Telefon służbowy:
509 353 963
Tydzień profilaktyki
- Szczegóły
Zachęcamy do skorzystania z materiałów
z okazji przeprowadzanego w szkole
Tygodnia dla profilaktyki chorób zakaźnych!
kliknij tutaj
„Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności”
- Szczegóły
„Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności”
Projekt „Poznaję, eksperymentuję, decyduję! Szkolne laboratorium umiejętności” realizowany będzie w okresie od sierpnia 2020 roku do czerwca 2023 roku w Szkole Podstawowej nr 1, Szkole Podstawowej nr 2 i Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie.
Gmina Miasto Chełmno złożyła wniosek w odpowiedzi na konkurs ogłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja. Działanie 10.2 Kształcenie ogólne i zawodowe. Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Realizacja wsparcia przygotowana została na podstawie indywidualnie zdiagnozowanego zapotrzebowania szkół w zakresie zajęć dla uczniów, doskonalenia nauczycieli i wyposażenia w pomoce naukowe.
Zajęcia w ramach projektu będą stanowiły uzupełnienie działań prowadzonych przez szkoły.
W szkołach, zgodnie z założeniami konkursu, zaplanowano:
1. Działania na rzecz kształtowania i rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy w zakresie:
a) TIK,
b) umiejętności matematyczno-przyrodniczych,
c) umiejętności posługiwania się językami obcymi,
d) umiejętności rozumienia, kreatywności, innowacyjności, przedsiębiorczości, krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, umiejętności uczenia się i umiejętności pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy.
W ramach pierwszego działania w chełmińskich szkołach odbywały się będą różnorodne zajęcia zarówno rozwijające (informatyczne, z programowania i robotyki, matematyczne, z fizyki, chemii, biologii, geografii, szachowe, z języka angielskiego, hiszpańskiego, francuskiego oraz rozwijające rozumienie i kreatywność) jak i dydaktyczno-wyrównawcze (z matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego, przyrody, biologii, fizyki, chemii). Treści zajęć realizowanych w ramach kół będą wykraczały poza program nauczania, natomiast zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze będą zgodne z podstawą programową realizowaną na zajęcia lekcyjnych.
W jednym roku szkolnym, łącznie we wszystkich szkołach zaplanowanych jest do realizacji 2 884 godz.
2. Realizację procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
W ramach tego zadania prowadzone będą zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, socjoterapeutyczne, rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne. Łącznie w szkołach 896 godzin w roku szkolnym.
3. Doradztwo edukacyjno-zawodowe związane z wyborem dalszych kierunków kształcenia
i uwzględniające potrzeby rynku pracy. Zajęciami w każdym roku objęci zostaną uczniowie klas VIII. Łącznie w szkołach 64 godziny w roku szkolnym.
4. Zajęcia mające na celu tworzenie warunków do nauczania opartego na metodzie eksperymentu w zakresie kompetencji matematyczno-przyrodniczych.
Celem tych zajęć jest rozbudzenie ciekawości poznawczej ucznia poprzez innowacyjne, zróżnicowane metody i formy pracy, w tym wykorzystanie doświadczeń i eksperymentów podnoszących atrakcyjność procesu nauczania. W SP-1 zaplanowano zajęcia z chemii, w SP 2 z fizyki, a w SP-4 z biologii i chemii. W każdej ze szkół prowadzone będą też międzyszkolne zajęcia eksperymentalne z: biologii z przyrodą w SP-1, z chemii w SP-2, z fizyki i matematyki w SP-4. Dodatkowym celem zajęć międzyszkolnych jest integracja uczniów ze wspólnymi zainteresowaniami z różnych szkół. W ramach projektu pracownie szkolne zostaną doposażone w sprzęt niezbędny do nauczania eksperymentalnego.
Łącznie w roku szkolnym zaplanowano w szkołach 196 godzin zajęć opartych na metodzie eksperymentu.
W ramach powyższych czterech zadań od września 2020 roku do czerwca 2023 roku ( rok szkolny 2020/21, 2021/2022 i 2022/23) dla uczniów zrealizowanych będzie łącznie 12 120 godzin.
W projekcie zaplanowano również podniesienie kompetencji i kwalifikacji nauczycieli, którzy uczestniczyć będą w szkoleniach w zakresie:
a) metod indywidualnej pracy z uczniem,
b) wykorzystywania metod eksperymentu naukowego w edukacji,
c) korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych,
e) kształtowania umiejętności interpersonalnych i społecznych,
f) doradztwa edukacyjno-zawodowego,
Dzięki projektowi placówki wyposażone zostaną w pracownie przedmiotowe i doposażone w pomoc naukowe.
W Szkole Podstawowej nr 1 powstanie pracownia biologiczno – przyrodnicza i doposażona zostanie pracowni chemii.
W Szkole Podstawowej nr 2 powstanie pracownia chemiczna i doposażona zostanie pracownia fizyki.
W Szkole Podstawowej nr 4 powstanie pracownia matematyczno - fizyczna i doposażona zostanie pracownia biologii i chemii.
Każda ze szkół wyposażona zostanie w stół demonstracyjny - laboratoryjny do doświadczeń chemicznych, w narzędzia do TIK, a także pomoce dydaktyczne do zajęć rozwijających kompetencje kluczowe, do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i logopedii.
Łączna wartość pomocy naukowych - 361 938,02 zł.
Całkowita wartość projektu wynosi 1 769 206,82 zł z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny) wynosi 85% tj. 1 503 825,79 zł. i 10% dofinansowanie budżetu państwa tj. 176 911,03 zł.
Gmina wnosi wkład własny w wysokości 5% wartości projektu ( 88 470,0 zł.), jako niepieniężny, w postaci udostępnienia sal lekcyjnych w szkołach, w których realizowany będzie projekt.
Załączniki: